T K

IoT, Wi-Fi ve RFID Teknolojileriyle Dijital Dönüşüm Projesi

Özdilek

IoT, Wi-Fi ve RFID Teknolojileriyle Dijital Dönüşüm Projesi

Proje İçeriği

Geliştirilen bu proje lunapark veya çocuk oyun alanlarındaki oyuncak ve ödeme sistemleri arasında elektronik modüller vasıtasıyla entegrasyon sağlayan ve merkezi yönetilen dijital bir çözümdür.


Projenin Amacı

Kampanya, arıza takibi, softplay, hediye yönetimi gibi ihtiyaçların diğer çözümlerde bulunmaması veya ihtiyacı tam karşılayamaması, birden fazla şubeye sahip bulunan firmalar için tek noktadan yönetimin sağlanamaması, jeton veya bozuk para kullanılan noktalarda bozuk para veya jeton bulundurma zorunluluğu olması ve ücretin yeterli hassasiyette ayarlanamaması, kartlı ödeme sistemlerinde kartın kaybedilmesi ve kart yükleme noktasında oluşan yoğunluk, muadil uygulamalarda mobil işlemler için kullanılan NFC teknolojisinin tüm cihazlarda bulunmaması, cihazlar ile sistem arasında yaşanacak bağlantı problemlerinde veri kayıplarının yaşanması gibi nedenler bu projenin ortaya çıkmasında etkili olmuştur.


Proje içindeki en büyük inovasyon nedir? (yeni bir teknoloji veya var olan teknolojinin farklı kullanımı gibi. IOT, M2M, AI vb.)

Proje firmaların şubelerinin tek bir bulut sunucu üzerinden yönetilmesini sağlayacak şekilde hem RFID kart hem de karekod teknolojileri kullanılarak geliştirilmiştir. Gelişmiş kampanya yönetim modülü, arıza takip modülü, softplay modülü, hediye modülü gibi birçok entegre modül sayesinde müşteri ihtiyaçlarını karşılamaktadır.


Proje kurum içindeki hangi bölüme fayda sağlamıştır?(satış, pazarlama, finans, İK, IT, Üretim, Planlama, Satın alma, Lojistik Müşteri İlişkileri gibi)

Bursa, Antalya, İstanbul, Eskişehir, Afyon, Kocaeli, Bolu, Düzce, Yalova, İzmir, Uşak, Turgutlu gibi şehirlerde bulunan Özdilek’e ait 18 Game Factory oyun alanında 550 oyuncak ve 17 softplay noktasında 672 modül ile uygulamaya alınmıştır.


Projenin hayata geçirilmesi konusunda üst yönetimin desteğini tam olarak alabildiniz mi?

Üst yönetim desteği ile gerçekleştirilmiş bir projedir.


Proje sonunda ortaya çıkan sonuçları analiz edebildiniz mi? Rakamsal verilerle ifade eder misiniz?(ROI, maliyetlerde yüzdesel azalma, üretim süresinde azalma, hata payının düşmesi vs.)

Dijital cüzdan sayesinde kaybolan kartlar nedeniyle oluşan maddi kayıp ve doğal kirliliğin önüne geçilmiştir. Gelişmiş kampanya yönetimi sayesinde müşteri sadakati artırılmış bu sayede oynanma sayılarında %20 oranında artış görülmüştür.


Projenizde şirket içinden kaç kişi aktif olarak görev almıştır? Ekip birimleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

8


Projenizde (varsa)işbirliği kurduğunuz veya destek aldığınız bilişim şirketlerini belirtiniz.

Tamamen iç kaynaklarla gerçekleştirilmiştir.


Proje sırasında kullandığınız ve spesifik önemi olan markaları (varsa) belirtiniz. (Yazılım veya donanım markaları)

Tamamen iç kaynaklarla gerçekleştirilmiştir.